Begin typing your search above and press return to search. Press Esc to cancel.

Certain Women

Certain Women


Pri nas razmeroma nepoznana režiserka Kelly Reichardt je v zadnjem desetletju potiho, pod zvezdniškim filmskim radarjem, postala eden od najzanimivejših glasov ameriškega neodvisnega filma. Po izjemnem prvencu River of Grass (1994), po katerem zaradi (za ženske) neugodnih razmer v filmski industriji več kot desetletje ni prišla do svojega naslednjega filma, se je nato s trdim delom, trmasto vztrajnostjo in pomočjo nekaterih vplivnih prijateljev (pri večini njenih filmov kot izvršni producent nastopa režiser Todd Haynes) vrnila in si priborila svoj košček filmskega ozemlja, znotraj katerega je ustvarila neizprosno samosvoje, resne, minimalistične in docela brezkompromisne – vse svoje filme sama tudi montira – mojstrovine Old Joy (2006), Wendy and Lucy (2008), Meek’s Cutoff (2010) in Night Moves (2013).

Z najnovejšim filmom Certain Woman režiserka potrjuje, da je na vrhuncu svoje kariere, saj gre za njeno najbolj dodelano delo doslej, v katerem v počasnem, melanholičnem ritmu, zadržani abecedi tišine in ostro izpiljenih kadrih do izraza pridejo vse njene umetniške kvalitete. Navdih za film je Reichardt dobila iz antologije kratkih zgodb Both Ways Is the Only Way I Want It v Montani rojene pisateljice Maile Meloy.

mv5bywzlnge5nzutmtg3mi00ytuwlwi1nmmtnjnmmmzmnjy2ngy3xkeyxkfqcgdeqxvynjmzmzmwmw-_v1_

Tri ohlapno povezane in preproste zgodbe, povedane z najmanjšimi gestami in pogledi, polne hrepenenja, tihe strasti in osamljenosti, se odvrtijo v poetični tišini odprtih planjav v hladne zimske barve odete ruralne Montane. Vizualni navdih za film, posnet na 16-mm filmski trak, je bil poleg negostoljubne, sive in vetrovne severnoameriške pokrajine, prepredene z značilnimi vlakovnimi kompozicijami, tudi ameriški fotograf Stephen Shore, predvsem njegove fotografije parkirišč iz knjige Uncommon Places.

Livingston v Montani je zaspano mesto z vsega 7.000 prebivalci, v katerem se delikatno prepletejo zgodbe štirih protagonistk, ki jih upodobi četverica izjemnih igralk. Laura West (Laura Dern) je dobrosrčna in zgarana odvetnica, ki z donkihotovsko potrpežljivostjo svoji stranki skuša dopovedati, da njena tožba proti bivšemu šefu nima nikakršne pravne podlage. Tragično absurdna vinjeta vrhunec doživi v najbolj antiklimaktični situaciji s talci, po kateri življenje v ustaljenih tirih nemoteno teče dalje.

ukr_9mar150186_rgb-0-2000-0-1125-cropGina (Michelle Williams) in Ryan sta nesrečno poročen in odtujen par, ki v procesu izogibanja pogovoru o svojem skrhanem odnosu začneta z gradnjo nove hiše, za katero po lokalni okolici zbirata odslužen tradicionalen gradbeni material iz peščenjaka. V čudoviti in srce parajoči tretji vinjeti pa se na večernem tečaju osnov šolskega prava srečata sveže diplomirana odvetnica Beth (Kristen Stewart) in odtujena oskrbnica bližnjega ranča Jaime (Lily Gladstone).

Nežno grenke podobe filma Certain Woman v svoje kadre lovijo neopazne, v tišino pogreznjene trenutke in vsakodnevno samoto življenja štirih neodvisnih žensk. Laura, Gina, Beth in Jaime so produkt prostrane prazne pokrajine, v kateri živijo, in lastnih težav, s katerimi se soočajo. Hkrati gre za subtilno refleksijo preprostega življenja delavskega razreda, ki upajoč stremi za lepšo prihodnostjo, ki pa vedno ostaja zunaj dosega. Reichardt je nekoč svoj prvenec River of Grass opisala kot film ceste brez ceste, kot ljubezensko zgodbo brez ljubezni in kot kriminalko brez zločina. Omenjeni stavek perfektno povzame bistvo njenega dela, ki se v filmske podobe trudi zapisati nezapisljivo.

Ana Šturm // objavljeno v reviji Ekran, letnik LIII, 2016, november-december-januar, str. 71